Do the jogging.

2年ほど前に近所のフィットネスクラブへ入会した。
I signed up for a fitness club before about two years ago.

ダイエットを目指しています。
I aim to lose the weight.

私はランニングマシーンでひたすら走りました。
I ran patiently on a running machine.

しかし
But

靴のせいでつま先を痛めた。
I was damaged on tiptoe with shoes.

靴が原因で足が痛い。
I cause of foot pain shoes.

私は合わない靴で、つま先が痛い。
I have a sore tiptoe from not fit shoes.

というわけで
Therefore

私は今日靴を買いに行きます。
I'm going to buy shoes today.

なぜなら
Because

走らなければいけないから
Do the jogging.

    • -

aim : ねらう 目標 意図
with the aim of doing ... : ...する目的で

patient : しんぼう強い
patiently : しんぼう強く 根気よく

    • -

...が原因で や、...のせいで という言い方はどうすればいいんだろうか。

    • -

I was damaged on tiptoe because the shoes is not fit on me.
It is necessary to run.
Because I decided that I am running to lose the weight.
(こんなかんじで書くのはどうかなー)